نقش مشاور در مهارت های ارتباطی سازمان های آموزشی (مورد مطالعه: بهزیستی استان تهران) |
کد مقاله : 1003-SNIOPC |
نویسندگان |
مهسا نجاتی سلوط *1، روشنک حقیقت1، زهرا رحمانی تبار2 1مشاوره، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی، تهران، ایران 2دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی |
چکیده مقاله |
در عصر حاضر، نقش مشاوره یکی از مهم ترین رکن ها به شمار می رود. مشاور، مکملی برای مدیران و کارکنان سازمان ها جهت کسب نتیجه و ایجاد تحول می باشد. به کارگیری مشاور، پیامدهای سازنده ای در حوزۀ فردی و سازمانی دارد. هدف این مقاله ارتقا و بهبودبخشی مهارت های ارتباطی سازمان و همچنین بالا بردن کارایی سازمان می باشد. به این منظور ۴۰ نفر از کارمندان بهزیستی استان تهران را به روش تصادفی انتخاب کرده و سوال های از پیش تعیین شده محقق ساخته را به منظور آزمون فرضیه ها استفاده گردید. در تحقیق حاضر برای بررسی معنادار بودن تفاوت ها از آمار استنباطی و آزمون مجزور کا,(خی دو) استفاده شده است و یافته های این پژوهش نشان میدهد که بین نقش مشاور و مهارت های ارتباطی کارکنان، ارتباط موثر وجود دارد. نتایج پژوهش نشان می دهد که مشاور نقش تاثیرگذاری در ارتقای مهارت های ارتباطی کارکان دارد. |
کلیدواژه ها |
مهارت های ارتباطی - سازمان آموزشی - مشاور - مشاوره در سازمان |
وضعیت: پذیرفته شده |