نقش مشاور در مهارت های ارتباطی سازمان های آموزشی (مورد مطالعه: بهزیستی استان تهران)
کد مقاله : 1003-SNIOPC
نویسندگان
مهسا نجاتی سلوط *1، روشنک حقیقت1، زهرا رحمانی تبار2
1مشاوره، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
2دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی
چکیده مقاله
در عصر حاضر، نقش مشاوره یکی از مهم ترین رکن ها به شمار می رود. مشاور، مکملی برای مدیران و کارکنان سازمان ها جهت کسب نتیجه و ایجاد تحول می باشد. به کارگیری مشاور، پیامدهای سازنده ای در حوزۀ فردی و سازمانی دارد. هدف این مقاله ارتقا و بهبودبخشی مهارت های ارتباطی سازمان و همچنین بالا بردن کارایی سازمان می باشد. به این منظور ۴۰ نفر از کارمندان بهزیستی استان تهران را به روش تصادفی انتخاب کرده و سوال های از پیش تعیین شده محقق ساخته را به منظور آزمون فرضیه ها استفاده گردید. در تحقیق حاضر برای بررسی معنادار بودن تفاوت ها از آمار استنباطی و آزمون مجزور کا,(خی دو) استفاده شده است و یافته های این پژوهش نشان می‌دهد که بین نقش مشاور و مهارت های ارتباطی کارکنان، ارتباط موثر وجود دارد. نتایج پژوهش نشان می دهد که مشاور نقش تاثیرگذاری در ارتقای مهارت های ارتباطی کارکان دارد.
کلیدواژه ها
مهارت های ارتباطی - سازمان آموزشی - مشاور - مشاوره در سازمان
وضعیت: پذیرفته شده