بهداشت محیط کاری و ارگونومی در مدرسه |
کد مقاله : 1002-SNIOPC |
نویسندگان |
زهرا رضوانی1، وحید بنیسی *2 1کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)،اصفهان،ایران 2دکتری تخصصی مدیریت آموزشی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) ،اصفهان،ایران |
چکیده مقاله |
مدرسه موقعیت اجتماعی خاصی است که آموزش و رشد شخصیت کودکان امروز که جامعهساز فردا هستند، روشهای صحیح آموزشی، فضای فیزیکی مطلوب و محیط مساعد روانی در آن پایهگذاری و اداره میشود. یکی از مهمترین، اساسیترین و تاثیرگذارترین مسایل بهداشتی مدرسه، رعایت بهداشت محیط در مدرسه است. از سوی دیگر، مدرسه، خانه وسیعی است که تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان، ساعات فراوانی از عمر گرانبهای خویش را در آن سپری می کنند. دوران کودکی از اساسی ترین مراحل رشد جسمی هر فرد می باشد که در این دوره پایه ریزی می شود. و رشد اجتماعی هم به محیط بیرون و سازگاری با آن ارتباط مستقیمی با محیط فیزیکی مدرسه که دانش اموزان زمان زیادی را در آن سپری می کنند دارد.بنابراین آموزشگاه ها و مدارس در شکل گیری نقش مهمی دارند که یکی از مهم ترین آنها استاندارد بودن میزها و نیمکت ها می باشد. نور کلاس های که در بینایی تاثیرات مستقیم دارد و همچنین کیف دانش اموزان از نظر ساختار قامتی ، افتادگی شانه ، کج بودن شانه ها و قوس کمر بسیار مهم است. |
کلیدواژه ها |
سلامت روان، ارگونومی ، مدرسه |
وضعیت: پذیرفته شده |